Vaihda kieleksi suomi Change language to English

Päiväkirja

Liwa-seikkailu hiekkadyyneillä

Kirjoittanut Anne-Mari Hyryläinen 5. tammikuuta, 2010 —

Uusi vuosi vaihtui osaltani vauhdikkaasti, hiekaa lapioiden maailman isoimmilla hiekkadyyneillä. Teimme retken Liwaan, joka sijaitsee Abu Dhabista etelään Saudi-Arabian rajalla. Päätimme lähteä ajamaan Off-roadia ystäviemme kanssa. Matkaamme osallistui kolme autoa. Ajoimme pitkin hiekkadyynejä ylös, alas, ylös, alas... Välillä matkamme keskeytyi ja pääsimme kuntoilemaan kaivaessamme autojamme irti hiekasta.

Off-road-ajaminen UAE:ssa on varsin yleinen vapaa-ajan harrastus. Täällä voi nähdä vaikka minkälaisia autojen virityksiä. Tätä paikkaa voisi kutsua oikeaksi "poikien ihmemaaksi"... Mikään ekologinen tapa tämä ei ole viettää vapaa-aikaansa, mutta erittäin hauskaa ja rentouttavaa aina välillä.

Leiriydyimme aavikolla ja illalla oli luvassa grillausta sekä rupattelua ystävien kesken. Ilta toi tullessaan myös hiljaisuuden, mikä on uskomattoman rauhoittava ja hieno kokemus aavikolla. Vuorilla kohtaa vastaavanlaista hiljaisuutta ja luonnonvoimaa, mutta tällä reissulla se oli jotenkin todella upea kokemus.

Seuraavana päivänä jatkoimme hupailua hiekassa ja iltapäivällä täytimme renkaamme taas ilmalla ja matkamme jatkui kotia kohden.

Mukava pitää tämmöinen lomareissu treenauksen ja kisojen keskellä! Nyt on luvassa paluu arkeen ja valmistautuminen Everestille on taas kovassa käynnissä.